הורים
13 פבר, 2024

עולם קטן: איך לעצב חדר קטן לשני ילדים?

בשנים האחרונות יותר ויותר משפחות חוזרות לעידן הלינה המשותפת. מה היתרונות בחדר משותף לילדים? איך מתכננים חדר שמצליח להכיל את שניהם ועדיין לאפיין כל אחד מהם בנפרד? ומהם הכללים הבסיסיים לעיצוב חדר ילדים קטן לשניים?
עיצוב חדר קטן לשני ילדים

המחקרים שעוסקים בלינה משותפת בחדר הילדים, מציגים לרוב שלל יתרונות- חיזוק הקשר בין האחים, היכולת לחלוק ולהתפשר, דחיית סיפוקים, מיומנויות תקשורת ובעיקר- מגורים ולינה משותפת באותו החדר הם בסיס לאינספור רגעים קטנים, שיחות אל תוך הלילה, שיתופי פעולה וחוויות ילדות משותפות .

לצד היתרונות, מגיעים גם אתגרים, והגדול שבהם הוא עיצוב חדר קטן לשני ילדים!

עיצוב חדר ילדים קטן לשניים– כך תעשו את זה נכון: 

  1. עיצוב מוצלח הוא כזה שמצליח לייצר חלל משותף תוך שמירה על זהותו של כל אחד מהילדים. צרו פינה ייחודית לכל אחד מהילדים. שלבו בה אוספים, יצירות הקשורות בתחביבים שלו, תמונות של הדמויות שהוא מעדיף או אפילו טפט או מדבקות קיר מהעולמות המדברים אליו. רק שימו לב שהצבעוניות והעיצוב של כל אחת מהפינות מדברת עם השנייה כך שיוכלו להשתלב טוב באותו החדר.
  2. כדי להצליח לעצב חדר קטן לשני ילדים, חשוב לשמור על ניצול מיטבי של המקום בחדר. בחירה במיטת קומתיים, ספה נפתחת, מיטת גלריה, מידות צמודות בצורת רייש או אפילו מיטת נוער ללינה משותפת, יספקו חסכון משמעותי בחלל. מגירות האחסון במיטות יספקו עוד מקומות אחסון נוחים, הרמת המיטה לגלריה תפנה מקום למשחק או ישיבה, ומיטת קומותיים היא השילוב המושלם בין פרטיות לכל ילד לבין שימוש מצומצם בחלל.
  3. אם הילדים בגיל בו דרושה פינת למידה, הקפידו לבחור שולחן במידות שיוכלו להכיל שני כסאות ישיבה, שלבו מדפים שיתאימו לספרי לימוד, חפצים ואביזרים של שניים, והדגישו את החלוקה בשולחן כך שגם כאן כל אחד מהילדים יידע מהו החלק שלו, מהי הפינה הפרטית שלו ואיפה משתלבת הזהות שלו.
  4. הקפידו על עיצוב בטיחותי! שני ילדים בחדר מביאים איתם יותר תנועה, יותר משחק, ולפעמים גם יותר שובבות. בחרו את הריהוט, האביזרים והחפצים בחדר כך שיעמדו בכל התקנים ויהיו בטוחים ובטיחותיים.
  5. לצד ההקפדה על זהותו של כל אחד מהילדים, הנושאים המעניינים אותו והחפצים האישיים שלו, חפשו דרך לאחד את האווירה הכללית בחדר כדי לייצר הרמוניה ושותפות. אתם יכולים לצבוע את כל קירות החדר בצבע אחיד, להדביק את אותו הטפט, לייצר עיצוב מראה בין צדי החדר או לבחור ריהוט ואקססוריז מאותה פלטת צבעים.

לסיכום, האם לשכן שני ילדים בחדר שינה אחד? לגמרי כן! האם חדר השינה המשותף חייב להיות גדול במיוחד? לגמרי לא! אז איך לעצב חדר שינה קטן לשני ילדים? מסתבר שזה הרבה יותר פשוט ממה שזה נשמע ולגמרי אפשרי!



עוד בנושא