הורים
04 אוג, 2019

איך לארגן מסיבת פיג׳מות ולשרוד כדי לספר

ילדים אוהבים ומחכים למסיבת פיג'מות, אבל מה עם ההורים? קבלו מדריך שיעזור לכם לעבור בשלום את החוויה.
איך לארגן מסיבת פיג׳מות ולשרוד כדי לספר

מלחמת כריות, צחוקים, חטיפים, חברים – ילדים אוהבים מסיבת פיג'מות, ובצדק. לעומתם, יש הורים שיעדיפו לרוקן את הים בכפית מאשר לארח קבוצת זאטוטים צווחנים לערב שלם שנמשך עד הבוקר.

חדשות טובות: מסיבת פיג'מות יכולה להיות אירוע פשוט לארגון ואפילו מהנה גם עבור ההורים. אז איך עורכים מסיבת פיג'מות לילדים ומגיעים עד הסוף שלמים ורגועים? הנה כמה טיפים לדרך:

אל תזמינו יותר מדי ילדים

חשוב שרשימת האורחים תהיה כמה שיותר מצומצמת – אף פעם אל תזמינו יותר מעשרה ילדים. לטירונים גמורים שעושים את זה בפעם הראשונה מומלץ להזמין אפילו פחות. חשוב שתרגישו שאתם יכולים לשלוט במצב.

תהיו סלקטיביים

עשו לעצמכם טובה והסתמכו על הכרות מוקדמת: בדרך כלל אפשר לקבל מושג לגבי איך ילד יתנהג במסיבת פיג'מות, ב"פליי דייט" של אחר הצהרים באחד הבתים.

כדי להימנע מסכסוכים ומריבות במהלך המסיבה, רצוי שהאורחים יהיו באמת חברים של הילד שלכם.

תאמו ציפיות מראש עם הילד

סכמו עם הילד שלכם מראש על הכללים של הערב – באיזו שעה הולכים לישון (להישאר ערים כל הלילה זו לא אפשרות), האם מותר או אסור לראות טלוויזיה ואם כן אז כמה, לאיזה חדרים בבית אסור להיכנס (החדר שבו ישן התינוק למשל) ומה בתוכנית האמנותית.

תאמו ציפיות גם עם ההורים

חשוב ליצור קשר לפני המסיבה עם ההורים של הילדים, להגיד להם מה צריך להביא למסיבה (שק שינה, פיג'מה, מברשת שיניים), באיזו שעה המסיבה מתחילה ומתי היא נגמרת.

בררו עם ההורים לגבי אלרגיות למזון או ענייני בריאות שחשוב שתדעו עליהם ובקשו מהם להיות זמינים גם במהלך הלילה למקרה הצורך.

תכננו מראש

המפתח למסיבה מוצלחת הוא שהילדים יהיו כמה שיותר עסוקים ויוציאו כמה שיותר אנרגיה. ילדים משועממים צורחים יותר ומשתוללים יותר.

אפשר לארגן את הפעילויות סביב נושא מסוים כמו קריוקי או תחפושות. אפשר לעשות פעילויות יצירה שקשורות למסיבת פיג'מות, כמו ציור על ציפיות של כריות או קישוט של כיסויי עיניים.

כדאי לשים מוזיקה שמחה ומרקידה (לרקוד זה מעייף), וכמובן לדאוג לכיבוד כיפי (על זה עוד נדבר).

אם מתוכנן סרט (מהמרים שכן) – כדאי שיהיה קליל ולא מפחיד, ושהצפייה תהיה כבר באווירת ההתכרבלות שתעזור להוריד הילוך לקראת השינה.

ארגנו כיבוד פשוט

ילדים תמיד ירצו חטיפים ואתם תמיד תרצו מצפון נקי. המתכון המנצח עבור שני הצדדים הוא פשוט להזמין פיצה עם תוספות ולחתוך ירקות טריים.

כשרואים סרט אפשר לנשנש פופקורן ולחלק אותו לילדים בתוך קופסאות קרטון כמו בבית קולנוע.

הציעו "תחנת יציאה" לפני השינה

יש ילדים שמאוד רוצים לבוא למסיבת פיג'מות אבל בפועל מתקשים לישון מחוץ לבית. זה ממש בסדר. לקראת שעת השינה, כדאי לברר אם יש מישהו שמעדיף לא להישאר לישון ולתאם עם הוריו איסוף. זה יחסוך מכם טלפונים בהולים להורים באמצע הלילה.

היערכו מראש לבלגן

שתייה תישפך וחטיפים יתפזרו. פשוט תשלימו עם זה מראש ואל תתבאסו – מומלץ להיערך מראש עם כיתת כוננות של מגבונים ומסירי כתמים.

אל תשכחו את הבוקר

במסיבת פיג'מות ילדים בדרך כלל מתעוררים מוקדם. כדאי להכין מראש פעילויות שקטות כמו חוברות צביעה או ספרי קומיקס עבור ילדים שישכימו קום.

בהמשך, אפשר להפוך את הכנת ארוחת הבוקר לפעילות משותפת, למשל להכין פנקייקים ולתת לכל ילד לקשט אותם בתוספות שונות. אחרי הארוחה כולם מסדרים ומנקים יחד את הבלגן בבית, ובלי ששמתם לב האירוע נגמר.



עוד בנושא