הורים
09 יול, 2023

הקיץ בשיאו: כך תלבישו נכון את התינוק לפני השינה

עם שמיכה? בלי שמיכה? עם שק שינה ואוברול או חליפה קצרה? עם מזגן ופוך? עם כובע וגרביים? באנו לעשות לכם (ולתינוק שלכם) סדר

תקופת הקיץ הלוהטת עלולה להוות מכשול משמעותי בדרך לשנת לילה נינוחה ושלווה. כשמדובר בתינוקות, האתגר מורכב אפילו יותר, מאחר וחימום או קירור יתר עלולים חלילה לסכן אותם. כהורים, אנחנו אלה שצריכים לייצר עבורם את התנאים האופטימליים לשינה, להבטיח את הבטיחות והנוחות שלהם, וזאת מבלי שהם יוכלו לומר לנו בעצמם מה הם מרגישים או מעדיפים.

השאלה הבסיסית – מזגן או לא מזגן

רוב ההחלטות הבאות שלכם נגזרות משאלת היסוד: האם אתם מאסכולת חובבי המזגן או דווקא מאלה שמעדיפים להשתמש במאוורר? אם אתה משתמשים במזגן, כוונו אותו לטמפרטורה של 24-26 מעלות צלזיוס. מאוורר יכול להזרים אוויר וליצור משב רוח נעים בחדר, אבל הקפידו לא להפנות אותו ישירות לתינוק.

בחירת הלבוש הנכון

בחירת בגדי השינה של התינוק תלויה באופן בו בחרתם לקרר את החדר. בחדר עם מיזוג אוויר כדאי להלביש את התינוק באוברול עם שרוולים ארוכים, כדי להגן עליו מהקור. בחדר עם מאוורר תספיק חולצה עם שרוולים קצרים, ובמקרים של חום קיצוני אפשר גם להסתפק בחיתול בלבד.

באופן כללי, התחושה הפיזית שלנו יכולה לשמש ברוב המקרים כ"מד הטמפרטורה" הטוב ביותר עבור התינוק, ולפיה עלינו להלביש אותו. אך משום שאצל תינוקות מתחת לגיל חודש מנגנון ויסות חום הגוף עדיין אינו בשל, ההמלצה היא להלביש אותם בשתי שכבות ביגוד.

כדאי להשתמש בבדים קלים ונושמים, כמו כותנה, שיכולים לעזור לווסת את טמפרטורת הגוף של התינוק. ודאו שהבגדים שבחרתם גמישים, ושאין בהם ריצ'רצ'ים או תיקתקים שיכולים להפריע לתינוק במהלך השינה.

עיטוף או שמיכה

במידה וחדר השינה ממוזג, כסו את התינוק בשמיכה דקה. רוב התינוקות זזים הרבה במהלך השינה, כך שלרוב השמיכה לא תישאר במקומה. שימוש בשק שינה יכול לפתור את הבעיה הזו, אבל חשוב לוודא שגם הוא עשוי מחומרים נושמים ולא כבדים, שעשויים לגרום לחימום יתר.

בשבועות הראשונים של חיי התינוק גם האפשרות של עיטוף מומלצת. בשיטה זו עוטפים בבד מכותנה את הידיים, החזה והבטן של התינוק. העיטוף מרגיע את התינוק, הוא נשאר שוכב על גבו ואי השקט שלו פוחת. עיטוף גם מפחית את הסיכוי לקוליק ואת החשש ממוות בעריסה.

שאלת הכובעים והגרביים

באופן כללי, ההמלצה היא לא לחבוש כובע לתינוקות מעל גיל חודש ולהימנע במיוחד מכובעים שמכסים את האוזניים וקשורים מתחת לסנטר, שעלולים להשתחרר ולסכן את התינוק. במזג אוויר חם אין צורך להשתמש בגרביים במהלך השינה, אבל אם אתם חוששים שלתינוק יהיה קר בגלל המזגן, השתמשו בגרביים דקות ולא לוחצות. מאחר ותינוקות עד גיל חודש יכולים לאבד חום במהירות, כדאי לשקול שימוש בגרביים דקות או לכסות רק את אזור הרגליים בשמיכה דקה.

שימו עין – ויד

ואחרי כל ההמלצות, זכרו שאין טוב יותר ממראה עיניים ומתחושה. מדי פעם במהלך השינה בדקו את התינוק – הסתכלו עליו וגעו בכפות הידיים והרגליים שלו.

התינוק מזיע ולחייו סמוקות? כנראה שחם לו מדי. הסירו את השמיכה או שכבת ביגוד אחת. כפות הידיים שלו קרות, ולשפתיים ולאצבעות הידיים שלו גוון תכלכל? זה סימן שקר לו. כסו אותו בשמיכה או התאימו את הטמפרטורה בחדר.



עוד בנושא