מדע ובריאות
04 אוג, 2019

5 שיטות מוזרות שיעזרו לכם להירדם

ניסיתם כבר את כל השיטות להירדם בלילה ועדיין אתם סובלים מנדודי שינה? הנה 5 שיטות לא שגרתיות להתמודד עם הבעיה.
5 שיטות מוזרות שיעזרו לכם להירדם

לחץ, שעות עבודה ארוכות, עומס מטלות והחיים עצמם – יוצרים בעיות שינה אצל רבים מאתנו. במחקר שנערך לאחרונה בארצות הברית נמצא שכ-30% מהאמריקאים סובלים מהפרעות בשינה, ו-10% נוספים סובלים מנדודי שינה כרוניים. גם בישראל הנתונים דומים. אז מה עושים? הנה כמה שיטות פחות שגרתיות, בלשון המעטה, אבל יש כאלה שמוכנים להישבע שהן יכולות לסייע להירדם:

נרדמים עם נחירות

לשמוע שיר ערש לפני השינה זו אחת הדרכים המוכרות להרגיע ולסייע להירדם. משחר ההיסטוריה אמהות ואבות שרו לילדיהם שירי ערש, וקיוו לטוב. לאחרונה, סיימון וובה, מי שהיה כוכב להקת בלו המיתולוגית, לקח את זה צעד קדימה והכניס את הנחירות לשיר החדש שלו – "Snored to Sleep".

בשיר, שאורכו 1:40 דקות, הוא מנסה להרדים את קהל השומעים על ידי הנחירות שלו. אם זה נשמע לכם מופרך רק תדעו, שמחקר שיצא לאחרונה מצא שלמרות שרובנו מתלוננים בשלב כזה או אחר על הנחירות של בן הזוג, אותן הנחירות דווקא מסייעות לנו להירדם, ועם מדע – לא מתווכחים.

נרדמים עם נחירות

ישנים עם שמיכה כבדה

חברת My Calm Blanket הגיעה למסקנה שהסיבה המרכזית שמונעת מאנשים להירדם בלילה היא חרדה. החרדה, לא מאפשרת לנו לשים את הראש על הכרית ולצלול לתוך שינה נעימה. לכן, הם פיתחו שמיכה כבדה (מעל ל-14 קילו), שמהווה מעין "משקולת" על הנרדמים. מחקרים הראו שאותה שמיכה אפשרה לאנשים להירדם מהר יותר, וגם לישון טוב יותר, ולאורך זמן. השמיכה הכבדה יוצרת תחושה של חיבוק, מקשה על תזוזה בזמן השינה, משרה שלווה ורוגע ויכולה לסייע לסובלים מנדודי שינה מתמשכים.

עומדים על הראש

למרות שזה נשמע אולי קצת מוזר, יש עדויות לכך שעמידת ראש מסייעת להירדם. ידוע שעמידת ראש מזרימה דם לאזורים שונים במוח. בין האזורים שנהנים מזרימת הדם אפשר למצוא את ההיפותלמוס ובלוטת יתרת המוח, ששולטים בתפקודים רבים בגוף, ובין השאר, מאפשרים לנו להרגיש רוגע ולהימנע ממחשבות מדכאות. לכן, אם נדודי השינה נובעים מחרדה או לחץ ואתם מוכנים להתחיל ולתרגל עמידות ראש, הנה שיטה שיכולה לעזור.

נושמים דרך הנחיר השמאלי

ביוגה, הנחיר השמאלי מייצג את אנרגיית הירח, שהיא אנרגיה נשית שמתבטאת ברוגע ושלווה, ואילו הנחיר הימני מייצג את אנרגיית השמש, שהיא אנרגיה גברית שמתבטאת בחיוניות ואקטיביות. לכן, ברגע שהמחשבות דוהרות במוח ולא מרפות – מה שיוצר לחץ ומקשה על ההירדמות, אתם יכולים ללחוץ עם האצבע על נחיר ימין, ולקחת כמה נשימות עמוקות דרך נחיר שמאל, עד שתרדמו. אגב, המצב הזה עובד גם הפוך. סובלים מנדודי שינה ומרגישים לא ערניים בבוקר שאחרי? במצב הזה אתם יכולים לסגור את נחיר שמאל, לקחת שאיפות מנחיר ימין ולדווח אם זה עובד.

מקשיבים לרעש לבן

שיטה נוספת שעובדת לחלק מהאנשים, היא להקשיב לרעש לבן. אחת הסיבות שזה עובד היא שהרעש הלבן מנטרל רעשים אחרים שיש בחדר. אם אתם גרים בקרבת נתיבי תחבורה, השכן מרעיש או שהטינאייג'ר הביתי וחבריו מרעישים מהחדר הסמוך – תוכלו לפתוח את היוטיוב על אחד מעשרות הסרטונים שמשמיעים רעש לבן. הרעש הלבן יעבוד ברקע, והמוח יוכל להתנקות מהרעשים החיצוניים עד שתירדמו.

 



עוד בנושא