שינה טובה
07 אפר, 2024

איך לישון עם פריצת דיסק צווארי? כך תעשו את זה נכון.

מי שסובלים מפריצת דיסק צווארי מכירים את תחושת הכאב המלווה בכל רגע ובכל תנועה או תנוחה. אחת השאלות הגדולות שמעסיקות את המתמודדים עם המצב היא "איך לישון עם פריצת דיסק צווארי?!" אז אספנו טיפים שיעזרו להקל על הכאב ויבטיחו שינה טובה ואיכותית יותר.

בין חוליות עמוד השדרה של כל אחד מאיתנו מצויים דיסקים שתפקידם הוא לבלום זעזועים ולאפשר לנו לקפוץ, לרוץ, ללכת ולעשות תנועות חדות מבלי לחוש בכאב או עומס. כשאחד או יותר מהדיסקים האלה נפגע והג'ל הנמצא בתוכו נוזל החוצה, אין בולם זעזועים, חוליות הצוואר בולטות ממקומן ועשויות ללחוץ על עצבים מסביב. מצב זה נקרא פריצת דיסק.

תסמינים

לפריצת דיסק צווארי תסמינים שונים שמגיעים בד"כ בצורת עקצוצים בצוואר, בכתפיים, בזרועות, ובכפות הידיים, אובדן שיווי משקל, קושי להתמודד עם משימות הדורשות מוטוריקה עדינה ועוד.

הנטייה היא לחשוב שתהליך ההחלמה מפריצת דיסק צווארי הוא ארוך ומייגע, אך ברוב המקרים, אם מטפלים נכון ושומרים על תנועה מתמדת, לפריצת דיסק צווארי החלמה שנמשכת בין ארבעה לשישה שבועות. לרוב תהליך ההחלמה יכלול טיפול פיזיותרפיה תנועתי ולעתים ישלב טיפול תרופתי ומשככי כאבים.

אז איך לישון עם פריצת דיסק צווארי 

לפריצת דיסק צווארי תסמינים המשתנים ממתמודד אחד לאחר, גם זמן ההחלמה מפריצת דיסק צווארי משתנה, אבל ההתמודדות עם קשיי השינה ודרכי הטיפול בהן זהות. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לישון עם פריצת דיסק צווארי:

מצאו את תנוחת השינה הנכונה לכם

מומחים ממליצים לישון על הגב או על אחד הצדדים כדי להבטיח מנח ישר של עמוד השדרה ולהפחית עומס. נסו למצוא את התנוחה הנוחה לכם, זאת שמאפשרת מנוחה לצוואר ולא מכבידה עליו.

השתמשו בכרית תומכת 

כדי לייצר מנח ניטרלי ולצמצם לחץ על הצוואר ועל הנקודה בה נמצאת פריצת הדיסק, כדאי להשתמש בכרית התומכת בקימור הטבעי של עמוד השדרה. כריות לטקס יודעות ללמוד את מנח הראש והצוואר, מתאימות את עצמן ומספקות תמיכה מושלמת.

בחרו במזרן איכותי

כדי להבטיח לעצמכם שינה בריאה ואיכותית המספקת מנוחה מלאה לכל חלקי הגוף ומפזרת את הלחצים מבלי להתמקד בנקודה אחת, כדאי לבחור מזרן שינה איכותי למיטה הזוגית שלכם.

השתמשו בצווארון 

צווארון צוואר יכול להתאים בחלק מהמקרים, לצמצם לחצים על מיקום הבלט ולספק תמיכה לצוואר.

תרגלו הרפייה לפני השינה

מתיחות קלות, מדיטציה ופעילות מרגיעה של הרפיה לפני השינה יכול לעזור להרפות את השרירים סביב הצוואר ועמוד השדרה ולהפחית כאב לפני השינה.  

הקפידו על פעילות גופנית 

פעילות תנועתית יכולה גם לעזור לתהליך ההחלמה של פריצת הדיסק הצווארי וגם לשחרר בגוף את ההורמונים המרגיעים שיסייעו לכם לשינה עמוקה ובריאה יותר. מומלץ לסיים את האימון לפחות שעתיים לפני זמן השינה כדי לא להמריץ ולעורר את הגוף.

אז… איך לישון עם פריצת דיסק צווארי? עם הקפדה על הכללים, הקשבה לתסמינים של פריצת דיסק צווארי והשקעה בפרטים הקטנים, זה בהחלט אפשרי! התמסרו לתהליך השיקום והטיפול וזמן ההחלמה מפריצת דיסק צווארי יתקצר.



עוד בנושא