שינה טובה
04 אוג, 2019

המדריך לעצלן המקצועי: כל הסיבות לרבוץ על הספה

יום העצלנות הבינלאומי הוא תירוץ מצוין לספק לכם כמה צידוקים מוסריים שיעזרו לכולנו להמשיך ולרבוץ עד סוף הקיץ.
כל הסיבות לרבוץ על הספה

במשל הצרצר והנמלה הידוע של איזופוס מסופר על הנמלה שעמלה כל הקיץ החם והגיעה לחורף מוכנה עם מזון שהספיק לה לכל העונה הקרה.

הצרצר, לעומתה, העדיף לרבוץ, לשיר ולנגן בכינור וכשהגיע החורף הוא מצא את עצמו גווע ברעב. בצר לו ביקש הצרצר מהנמלה מזון ובתמורה קיבל ממנה גערות מוצדקות על עצלנותו הרבה.

אז נכון, כולנו מבינים את מוסר ההשכל של המשל – אבל למען האמת, כשאנחנו רובצים על הספה בעוד יום שרבי והביל מבלי יכולת אמיתית לזוז מהספה ולעשות משהו יעיל יותר נראה שכולנו מזדהים לרגע דווקא עם הצרצר. לרגל יום העצלנות הבינלאומית שחל ב-10.8, קבלו כמה הצדקות חשובות במיוחד למה בקיץ הזה כדאי לכם להיות דווקא צרצרים ולא נמלים חרוצות. רק אל תספרו לאיזופוס, הא?

כי לוהט בחוץ

אחרי כל טיול באירופה הממוזגת זה קורה לנו. אנו חוזרים ארצה אחרי שבוע של חוויות מגניבות ועם פתיחת דלתות המטוס, אנו חשים באוויר החם הנכנס אליו ועוטף את גופנו. על הלחות כמובן שעדיף כבר לא לדבר. ככה זה, ישראל היא מדינה חמה והנגב, המשתרע על כ-60% משטח המדינה, הוא למעשה חלקו המזרחי של מדבר פארן הגדול. התוצאה: קיץ חם ולח כשכל מה שנותר לנו הוא להדליק את המזגן, לרבוץ על הספה ללא תזוזה אם אנחנו לא רוצים להזיע בכל הגוף, ולחכות שהחום הזה פשוט יעבור.

לנקות את הראש

זה אולי לא מדעי, אבל כולנו מכירים את הרביצה הכיפית על הספה בסוף יום עבודה מלחיץ ומתיש כשבמשך שעות אנו יכולים לבהות מול המסך תוך בליסה אינסופית של נשנושים מתוקים, חמוצים, חריפים, ומה לא. כך מתנקה לו הראש אט אט מהאקסלים הדחופים והמשימות הלחוצות ואנו מגיעים לרוגע נפשי.

אז נכון, אם תמשיכו ככה לא תיראו בסוף הקיץ כמו מייקל לואיס אבל לפחות תהיו מאוזנים ורגועים יותר נפשית, וזה כנראה קצת יותר חשוב מכמה קוביות בבטן.

זה הזמן לבינג'

היה היה ערוץ אחד ויחיד בטלוויזיה ושמו ערוץ 1. והערוץ היה שומם ומשעמם ויזעקו בני ישראל מרה. זוכרים את הימים האלו שמרוב שעמום טלוויזיוני הייתם מוצאים את עצמכם נרדמים בלילות הקיץ מול המאוורר המטרטר בשעה שמונה בערב?

הימים האלו חלפו כמובן וזה בהחלט סוף טוב עבורנו, כי הקיץ עם שעות האור הארוכות הוא זמן מעולה במיוחד לצפיית בינג' של הסדרות או הסרטים האהובים.

אז הדליקו את המזגן על טמפרטורה נמוכה במיוחד, הכינו מבעוד מועד פופקורן ונשנושים, קפצו על הספה והתחילו בסשן של סרטי הנוקמים, סיפורה של שפחה 2 או אולי בכלל מצולמים של מה קשור. כל אחד והקטע שלו. היכון, הכן, צאו לבינג'.

חכמים בקיץ

מכירים את שירו של יגאל בשן, עליו השלום – "מכת שמש"? ככה הוא ממליץ: "קיץ, קיץ, בין קרניים, שתו עוד מים, אין גזוז… שימו כובע על הראש". ככה לימדו אותנו אז להיות חכמים בקיץ ולהיזהר מסכנת התייבשות, אבל הרבה יותר פשוט להיזהר בדרך אחרת: לא לקום מהספה ולרבוץ בבית הממוזג והקר. אם גם אתם נוטים לקבוצה השנייה, המשיכו לרבוץ בכיף ואם תרצו רקע מוזיקלי – תמיד תוכלו להקשיב ליגאל עם השיר הקיצי שלו.

"לכל זמן ועת לכל חפץ"

כפי שהסביר קהלת, החכם באדם, החיים מורכבים מדואליות נצחית. לפעמים אנו צוחקים ולפעמים בוכים, לפעמים בונים ולפעמים הורסים וכן הלאה. אז אם אתם רוצים צידוק קצת פילוסופי לרביצה כיפית על הספה, תמיד תוכלו לומר לעצמכם "עת לעבוד ועת לנוח".

אז נכון, קהלת לא אמר את זה במפורש אבל יש משהו בחום של הקיץ הישראלי שנותן את התחושה שהוא בהחלט היה אומר את זה, אם רק היה כאן – ושאכן הגיעה העת לנוח מחודשי עבודה ארוכים.

רק אל תספרו על ההחלטה שלכם לבוס. יש מצב שהוא לא יזרום עם ההיגיון הזה שלכם…



עוד בנושא