שינה טובה
15 יונ, 2023

בחנו את עצמכם: האם הגיע הזמן להחליף את המזרן

כל כמה זמן מחליפים מזרן? אלו הסימנים שזה הזמן להתחדש
כל כמה זמן מחליפים מזרן

אם כבר השקעתם בעצמכם והתפנקתם עם מיטה זוגית טובה ובמזרן איכותי, אתם בטח יודעים שיש להם השפעה ישירה על איכות השינה שלנו. אבל רובנו לא בטוחים כל כמה זמן מחליפים מזרן, אז ריכזנו עבורכם את כל הסימנים שמצביעים על כך שהגיע הזמן להתחדש. בחנו את עצמכם!

תזכיר לי, כמה שנים אנחנו יחד?

יכול להיות שכבר פיתחתם מערכת יחסים עמוקה עם המזרן שלכם ושאתם בטוחים שהשינה שלכם טובה דיה. אבל האמת היא, שעל פי המלצת מועצת השינה, אחרי 8-10 שנים איכות החומרים המרכיבה את המזרן יורדת, ואיתה היכולת שלו לתמוך בגוף שלנו בצורה ראויה ולהבטיח לנו שינה מצוינת וחסרת פשרות. אז אם עבר עשור מאז שרכשתם את המזרן שאתם ישנים עליו מדי לילה, הגיע הזמן לבדוק אותו לעומק ולהשתדרג לגרסה איכותית יותר.

שקוע ולא בחלומות

מזרון איכותי הוא כזה המצליח ללמוד את הגוף שלנו, לתמוך בכל נקודות ההשקה ולפזר את הלחצים. כשהמזרן ישן או בלוי, החומרים הפעילים שתפקידם להתנפח בחזרה עם היציאה מהמיטה ולהחזיר את המזרן למצב ישר ונייטרלי, מתבלים גם הם ונוצרים שקעים בנקודות שונות במזרן. השקעים מפרים את האיזון והתמיכה בגוף ופוגעים באיכות השינה. כדי לזהות את השקעים העמידו את המזרן על צדו – כך קל יותר לראות אותם.

קולות של מזרן 

כשרק פגשתם אותו הוא היה נוח ושקט, אבל עם השנים ועם התבלות הקפיצים והחומרים המרכיבים את שכבות המזרן, הוא פתאום חורק, צועק ומרעיש בכל כניסה ויציאה מהמיטה.

טיפ מאיתנו: הורידו את המזרן לרצפה, שכבו עליו, עמדו עליו ובדקו האם הוא באמת המקור לחריקות או שזהו בסיס המיטה, אם הוא ממשיך לחרוק גם על הרצפה- סימן שהגיע הזמן להחליף את המזרן!

ישנתם לילה שלם וקמתם עיייייפפפפפים?! 

כשהמזרן לא בשיאו, הגוף שלכם עובד שעות נוספות בחיפוש אחר התנוחה הנכונה שתיתן לו מנוחה. ואז, אתם יכולים למצוא את עצמכם שעות שלמות מסתובבים מצד לצד, מנסים להירדם ולא מצליחים ובהמשך גם מתעוררים עייפים וחסרי אנרגיות. אם אתם מרגישים שזאת תופעה שמלווה אתכם, בדקו לעומק את המזרן- נסו להיזכר כמה שנים הוא איתכם, חפשו שקעים ובמידת הצורך החליפו את המזרן לכזה שיעזור לכם ליהנות משינה רצופה, טובה ועמוקה.

וואוו ישנתי טוב!!! 

אתם לא מתלוננים על השינה שלכם ביומיום ובטוחים שגם בענייני המיטה והמזרן- אין כמו בבית. אבל אז אתם יוצאים לחופשה ומרגישים ש- "וואוו! אז ככה אמורה להרגיש שינה טובה…?!" הגילוי הזה הוא נורת אזהרה לזה שהמזרן שלכם כנראה לא מספק לגוף שלכם את התמיכה שהוא צריך והשינה שלכם היא לא יותר מפשרה.

לסיכום 

אין תשובה או נוסחה מדויקת לשאלה כל כמה זמן מחליפים מזרן, אבל יש סימנים שיעזרו לכם לבחון את המזרן שלכם ואת העמידות שלו. אז אם החלטתם להיפרד מהמזרן שלכם ולהתחדש באחד אחר, ודאו שהוא יהיה כזה שיחזיק לאורך שנים ויבטיח לכם תמיכה ראויה לגוף ושינה איכותית.



עוד בנושא