שינה טובה
02 אוק, 2022

הכלב השישה עשר: כל מה שחשוב לדעת על שינה משותפת עם חיית המחמד

הכלב השישה עשר: כל מה שחשוב לדעת על שינה משותפת עם חיית המחמד

אוהבים לישון עם החתול ו/או הכלב שלכם? רגע לפני שאתם חולקים מיטה, חשוב להיות מודעים לחסרונות וליתרונות, וליהנות מטיפים מועילים לשינה איכותית עם בעל החיים שלכם

כל מי שמגדל כלבים וחתולים מכיר את יתרונות ההתכרבלות. בין אם בישיבה על הספה או כשהולכים לישון – הקרבה ליצור חמים ופרוותי יכולה להיות נעימה ומרגיעה מאוד.

אבל האם שינה עם בעלי חיים מועילה לשנת הלילה? מחקר שנעשה ב- Mayo Clinicבאריזונה, מראה כי 56% מבעלי חיות מחמד, מאפשרים להן לישון איתם בחדר השינה. מתוכם, 20% מציינים כי הנוכחות של חיות המחמד מפריעה להם, בעוד ש- 41% דווקא דיווחו שנוכחות חיות המחמד תורמת לשנתם. מחקר אחר שבחן את שנתם של בעלי כלבים העלה כי לנוכחות של כלב אחד בחדר השינה אין השפעה על איכות השינה.

ומה לגבי המצב הנפשי? שינה עם כלבים וחתולים יכולה לייצר תחושת רוגע וביטחון, בעיקר בקרב ילדים קטנים. בנוסף, מחקרים מלמדים כי לנוכחות של בעלי חיים יש השפעה על הבריאות הנפשית – היא מפחיתה את תחושת הבדידות, כמו גם מצבים של חרדות ודיכאון.

מצד שני, לכלבים וחתולים יש נטייה – כמו לבני אדם – לנחור, לנשום בכבדות או להתנועע מתוך שינה ובדרך זו להפריע לשינה של השותף האנושי שלהם, גם אם זה אינו מודע לכך. בנוסף, חתולים וכלבים ערניים יותר בלילה, והערנות הזו עלולה לפגוע בשנת הלילה של בעליהם. לראייה – 30% מבעלי חיות המחמד שישנים עם חית המחמד שלהם באותו החדר, הצהירו כי הם מתעוררים לפחות פעם בלילה בגללה, 63% מתוך מי שחולקים את מיטתם עם חיית המחמד יותר מארבע פעמים בשבוע דיווחו על איכות שינה לא טובה, ו-5% אמרו שהם מתקשים לחזור לישון אחרי שחיית המחמד שלהם מעירה אותם.

לא מוותרים על השינה עם חיית המחמד שלכם? הנה כמה טיפים שימקסמו את החוויה:

  1. דאגו לבריאות חיית המחמד: הקפידו על מעקב שוטף של חיית המחמד שלכם אצל וטרינר, ובכך תמזערו סיכונים להידבקות במחלות שונות.
  2. הקפידו על היגיינה אישית: שטפו ידיים כמה פעמים ביום והקפידו על החלפת מצעים וכיסויי מיטה לעיתים קרובות.
  3. צרו סביבת שינה איכותית: הקפידו על מזרון בגודל מספק שיאפשר מרחב פרטי לכל אחד, ובכך תוכלו למזער הפרעות שינה במהלך הלילה. לחילופין, אם קשה לכם עם נוכחות חיית המחמד על המיטה אבל עדיין אתם מעוניינים בקרבתה – ספקו לה מיטה משלה שתהיה ממוקמת בחדר השינה.
  4. לא זה לא: כשמדובר בכלבים, אלפו אותם. דאגו שהם מבינים את משמעות המילה "לא" ומגיבים אליה. בנוסף, הקפידו להוציא את הכלב לטיול בשעות הערב, קרוב ככל הניתן לשעת השינה שלכם. באופן כללי, הקפידו עד כמה שאפשר ללכת לישון ולהתעורר באותה השעה, וכך תסייעו לייצר רוטינת שינה גם אצל חיית המחמד שלכם.
  5. לפעמים הימנעות היא הברירה היחידה: במקרים מסוימים – עדיף להימנע משינה משותפת עם חיית המחמד. תינוקות, קשישים, או בעלי מערכת חיסונית חלשה עדיף שימנעו מנוכחות חיית מחמד בחדר השינה שלהם, כמו גם אותם אנשים שיודעים כי שנתם מופרעת בקלות.



עוד בנושא