שינה טובה
02 ינו, 2019

שקט שיהיה פה: 3 שלבים לטיפול במיטה חורקת

לפני שאתם רצים לחנות לקנות מיטה חדשה, יש כמה פעולות פשוטות שאפשר לעשות. המדריך לטיפול במיטה חורקת.
איך מתקנים מיטה חורקת

הלילה ירד, מטלות היום הסתיימו ואפילו סיימתם לראות פרק בסדרה האהובה עליכם. אתם נכנסים למיטה מתחת לשמיכה אבל משהו בכל זאת מפריע לשלווה – המיטה חורקת. כל תזוזה קטנה שלכם גורמת למיטה לחרוק והרעש צורמני ומפריע להירדם.

רגע לפני שאתם רצים לחנות כדי לרכוש מיטה חדשה, יש כמה פעולות פשוטות שתוכלו לעשות כדי לנסות ולהעלים את החריקות.

שלב ראשון – זהו את מקור החריקה

מקור החריקות יכול לנבוע משני מקורות עיקריים:

ראשית, הורידו את המזרון מהמיטה והניחו אותו על הרצפה. שכבו על המזרון בדיוק כמו שאתם שוכבים כשאתם הולכים לישון, וזוזו מצד לצד. אם הוא חורק, זה כנראה בגלל הקפיצים שבתוך המזרון. לפני שמחליטים להיפרד מהמזרון לשלום כדאי להפוך ו/או לסובב אותו, במטרה לשנות את האזורים שעליהם מופעל המשקל בזמן השינה. אולי בדרך זו תורידו את המשקל מהאזור הבעייתי והמיטה תפסיק לחרוק. אם מדובר במזרון רגיל, בלי "שכבת נוחות", כדאי להפוך אותו (שהצד שהיה עליון יהיה כלפי מטה), ולסובב אותו כך שהאזור עליו הונח הראש יהיה באזור הרגליים. אם זה לא עוזר, כנראה שהגיע הזמן לרכוש מזרון חדש.

אם המזרון לא אשם בחריקות, כנראה שהעבריינית היא מסגרת המיטה. נסו לנדנד את המיטה, להישען על חלקים שונים שלה והקשיבו מאיפה מגיעות החריקות. אחרי שזיהיתם את מקור הרעש, הוציאו את כלי העבודה והתחילו לעבוד.

שלב שני – טפלו בחריקה

קחו מפתח ברגים והדקו היטב את כל הברגים באזור החורק. אם אחד הברגים לא ניתן להידוק כראוי, נסו להכניס שייבה – דיסקית שיוצרת רווח בין הבורג למסגרת, עדיף מפלסטיק או גומי (אפשר לאלתר אחת על ידי ניקוב פקק של בקבוק שתיה).

אם החריקות לא נעלמו, קחו תרסיס שמן כמו WD-40 (אם מדובר במסגרת ממתכת), או נר גדול (כשמדובר במסגרת מעץ). פתחו את הברגים בחיבור החורק ושמנו את אזור החיבור או שפשפו בנר את משטחי העץ. השימון יפחית את החיכוך והרעש כנראה יעלם. אם המיטה עדיין חורקת – אל ייאוש, יש עוד אפשרויות שתוכלו לנסות.

בדקו אם אחת מרגלי המיטה אינה נוגעת ברצפה – לפעמים הרצפה עקומה ולפעמים המסגרת, אבל בכל מקרה מצב כזה גורם למסגרת להתעוות כשמונח עליה משקל, מה שיכול לגרום לחריקות. אם אחת הרגליים לא נוגעת ברצפה, הכניסו מתחתיה מגבת מקופלת, ובדקו אם החריקות נעלמו. אם כן, הכניסו הגבהה קבועה מתחת לרגל הסוררת במקום המגבת המקופלת.

מקור אפשרי נוסף לרעש הוא החיכוך בין המזרון, או פלטת העץ שמתחתיו, לבין פסי העץ התומכים בהם. שלפו מהארון גרביים ישנים או טישרטים שכבר אין בהם שימוש ועטפו את תומכי העץ בבד. שכבת הבד הנוספת תפריד בין החלקים השונים וגם תבלום את הרעש.

שלב שלישי – לכו לישון, או לכו לחנות

אם הצלחתם להעלים את החריקות – ברכותינו. זה הזמן ללבוש פיג'מה, לחבק את הדובי, להתחפר מתחת לשמיכה וליהנות משנת לילה מתוקה. אם לא הצלחתם להעלים את החריקות – פרגנו לעצמכם מיטה חדשה.



עוד בנושא