שינה טובה
01 אפר, 2023

צפוף פה, צפוף! – איך לארח בחג ולהשאר בחיים

צפוף פה, צפוף! – איך לארח בחג ולהשאר בחיים

אם אתם שוברים את הראש איך לאכלס בדירה את המשפחה שהזמנתם להתארח בפסח – לא עוד! קבלו שלל עצות והצעות איך להפוך את הימים הצפופים לנוחים ומרווחים גם לכם וגם לאורחים.

בזמנו זה היה נראה כמו רעיון טוב. לארח את המשפחה המורחבת לפסח ולהזמין אותם להישאר ללילה שאחרי. יש סיפוק גדול בחוויות משותפות חדשות וזיכרונות מתוקים שמתווספים לאלבום המשפחתי. אז למה כשמגיעים לשלב בו מתכננים את סידורי הלינה, רובנו נכנסים ללחץ ומתחרטים שחשבנו בכלל על הרעיון? נכון, חשוב לנו שהאורחים ירגישו כמה שיותר בנוח, אבל לא פחות חשוב שגם אנחנו נשמור על שפיות, לכן אספנו במיוחד עבורכם רעיונות וטיפים מוצלחים לאירוח המשפחה ללילה, לחג נוח במיוחד.

האופציה הנשלפת: מיטת חבר

מיטות חבר נשלפות מאוחסנות מתחת למיטה. כשאורחים מגיעים, המיטה נשלפת החוצה בקלות. היא קטנה וקלה יחסית, ואף ניתן לנייד אותה ברחבי החדר.

טיפ – אם השימוש שלכם במיטת החבר גבוה, ובמיוחד אם יש סיכוי שמבוגרים ישנו עליה, כדאי לשקול להשקיע במזרון איכותי יותר מהמזרון הבסיסי שמגיע עם המיטה. הגב של סבתא יודה לכם.

האופציה היעילה: מיטת קומתיים

מי כאן לא חלם על מיטת קומתיים כשהיה ילד? מידת קומתיים מאפשרת ניצול יעיל של גובה החדר, בלי להעמיס על הנדל"ן החיוני של הרצפה.
טיפ – חלק ממיטות הקומתיים מגיעות עם מיטת חבר נשלפת, המאפשרת פתרונות לינה נוספים.

האופציה הבסיסית: מזרון אוויר

הפתרון האידאלי לבית רווי אורחים. מזרוני אוויר מגיעים בגודל יחיד או זוגי, מתנפחים בקלות בעזרת משאבה ומתאימים לכל חלל בבית. הם לא יקרים ולכן ניתן לקנות מספר מזרונים ולהשתמש בהתאם לצורך. מכיוון שמזרוני אוויר פחות עמידים, מומלץ להשקיע במזרונים איכותיים ולקחת בחשבון פנצ'רים לא מתוכננים.

טיפ – אם שני אנשים עומדים לחלוק מזרון אוויר זוגי, ודאו שהם במשקל גוף דומה, כדי שהשינה תהיה עם כמה שפחות הפרעות.

האופציה המפנקת – ספה נפתחת למיטה

בסופו של דבר, ספה נפתחת למיטה היא הפתרון האולטימטיבי לאירוח. הספות שניתן לרכוש כיום הן יפות ונוחות – גם כספה וגם כמיטה. ספת WOW של גודנייט קולעת למטרה, אורטופדית ומגיעה במבחר צבעים. מערכת קפיצי הדיגיטל והמרכז הבריאותי שלה תומכים בגב וארגז המצעים מהווה מקום אחסון חיוני נוסף. את הספה ניתן להציב בסלון כחלק מהריהוט הקבוע של הבית, בחדר העבודה, כמיטה בחדר הנוער, בחדר שינה מרכזי כרהיט משלים ואפילו במרפסת סגורה. בלחיצה פשוטה הספה נפתחת למיטה זוגית נוחה ונעימה, ולפינוק מושלם לאורחים. אופציה נוספת היא שימוש בכורסה שעוברת למצב שכיבה, כמו כורסת פאן הקלאסית, כתוספת פרקטית לכל סלון או חדר.

טיפ – למרות הריפוד דוחה הכתמים, השתמשו במגן מזרון להגנה נוספת על הריפוד.

האופציה הניידת – מיטה מתקפלת

אולי המחשבה על מיטה מתקפלת מחזירה אתכם אחורה לימי ביסל"ח העליזים, אבל הרבה דברים השתנו מאז הלילות שהעברנו באוהל הצבאי. מיטות מתקפלות כיום הן מיטות אורתופדיות עם מזרנים מובנים ונוחים. הן מתקפלות לאחסון נוח ומגיעות בטווח רחב של מחירים.
טיפ: חפשו מיטה מתקפלת עם גלגלים, להתניידות קלה בתוך הבית.

האופציה הנערמת – מזרון

בגזרת המזרונים יש כמה אפשרויות. ניתן להשקיע במספר מזרונים פשוטים ולערום אותם מתחת למיטות או מעל הארונות. מזרונים מתקפלים יכולים להיות גם פתרון נהדר. הם מגיעים בעוביים שונים, וניתן לקפלם אל תוך ארון או מחסן, או לאחסן אותם מתחת למיטות.

טיפ: ניתן לתפור כיסוי מיוחד ולמקם את המזרונים בחדר הילדים או בחדר המשחקים. כך הילדים יוכלו לרבוץ או להשתולל כאוות נפשם, ולכם תהיה אפשרות להשתמש במזרונים לאירוח בעת הצורך.

זהו. עכשיו אתם מוכנים! חג שמח!

 



עוד בנושא