שינה טובה
16 יול, 2023

שימו ראש- המדריך לשימוש נכון בכרית השינה.

סובלים מעייפות נגררת? מכאבי ראש, שרירים תפוסים, כאבי גב וצוואר? רגע לפני שאתם פונים לרופאים- נסו להחליף את כרית השינה שלכם! בחירה בכרית הנכונה תעשה פלאים לאיכות השינה שלכם ואיתה לבריאות הגוף. אז קבלו את המדריך המלא לאיך לישון נכון על כרית ואיך לבחור את הכרית המושלמת בשבילכם>>>
איך לישון נכון על כרית

השקעתם במזרן זוגי טוב, בחרתם אותו בקפידה והתאמתם אותו בדיוק לצרכים שלכם, אבל כדי להשלים את חוויית השינה וליהנות מתמיכה מלאה לגוף המאפשרת הרפיה מלאה של כל האיברים, דרושות כריות שינה טובות. אלה הכללים שחשוב להתייחס אליהם בשימוש נכון בכרית הראש:

בדקו את גובה הכרית

התפקיד של כרית השינה הוא לייצר מנח ישר ככל האפשר לעמוד השדרה. היא מבטיחה תמיכה לצוואר ולראש כך שלא ידחפו קדימה או יישמטו לאחור. הניחו ראש על הכרית ובדקו את ההשפעה שלה על מנח הראש והצוואר- אם היא גבוהה מדי הראש יידחף קדימה והסנטר יתקרב לחזה, אם היא דקה מדי הראש יישמט לאחור ויופעל לחץ על חוליות הצוואר. חפשו את הכרית שתייצר גובה אופטימלי של הראש בהמשך לגוף.

התאימו כרית לתנוחת השינה שלכם

אם אתם רגילים לישון על הצד, מומלץ לבחור בכרית שינה מוצקה וגבוהה יותר (ולהוסיף כרית גם בין הרגליים), לישנים על הגב מומלץ לבחור בכרית אנטומית הבנויה משני רכסים ועמק ביניהם השומרת שלא יהיה הפרש בין גובה הכתף לראש, ולתנוחת שינה על הבטן – תנוחה המכריחה אותנו לסובב את הראש הצדה ולעקם את עמוד השדרה (תנוחת שינה לא מומלצת), בחרו בכרית רכה ודקה במיוחד.

התאימו ציפית לגודל הכרית

רוב האנשים בוחרים לישון על כריות שינה בגודל סטנדרטי המתאימות גם לגודל הציפיות הסטנדרטי. אם בחרתם בכרית גדולה מהסטנדרט, ודאו שגודל הציפית תואם, דחיסה של כרית גדולה לציפית קטנה תעוות את הכרית ותאבד את הצורה המקורית שלה ואת התמיכה הנכונה שלה בעמוד השדרה.

בחרו כרית עם תו תקן

התקנים הישראליים והבינלאומיים בנושא כריות השינה מבטיחים שמילוי הכרית, הציפוי וכל יתר החלקים בה לא מכילים חומרים רעילים או כאלה העשויים להיות חשודים כרעילים.

בחרו את המילוי המתאים לכם:

לסיכום

התשובה הבטוחה לשאלה "איך לישון נכון על כרית?" היא- בנוח! בדקו את גובה הכרית, את המילוי, את ההשפעה שלה על מנח עמוד השדרה שלכם ובחרו בכרית שמעניקה את התחושה הכי מאוזנת ונוחה לגוף. שינה נעימה!



עוד בנושא