הורים
19 דצמ, 2021

הגעת לגיל שאפשר: כך תדעו מתי לעבור למיטת בוגרים

המיטה קטנה על הילד? החברים באים לישון? כך תדעו מתי הגיע הרגע לוותר על מיטת המעבר.
כך תדעו מתי לעבור למיטת בוגרים - תמונת שער

להביט בילדינו הקטנים הולכים וגדלים מול עינינו היא חוויה מלאה ברגשות מעורבים. מצד אחד אנו נפעמים לגלות כיצד התינוק החמוד והמיילל שאך זה בא לעולם, הופך אט-אט לילד נבון עם רצונות וצרכים פיזיים ורגשים כאחד. מאידך אנו מבינים שככל שהוא גדל, כך גם אנו הולכים ומתבגרים. אם שלבי הגמילה ממוצץ, בקבוק או חיתול מהווים שלבים ברורים ומוגדרים למדי עבורנו הרי ששלב המעבר ממיטת המעבר (מיטת פעוטות) למיטת הילדים והנוער הוא שלב גמיש יותר, התלוי בבשלותו של הילד ולעתים בכלכלת המשפחה. מתי בשלה השעה לעשות את המעבר? על מנת לקבל את ההחלטה הנבונה ביותר עבור ילדיכם גיבשנו עבורכם את כללי האצבע בנושא:

המיטה נהייתה קטנה מדי – מיטות המעבר הן צרות וקצרות מעצם טבען, וכאשר ילדכם מתחיל לחוות את קפיצות הגדילה שלו הן פשוט הופכות לקטנות מדי ולא נוחות עבורו. זה הזמן לעבור למיטה גדולה יותר שתתאים לגופו ההולך וגדל, ויתירה מכך תעניק את התמיכה הנכונה והחשובה לגבו של הילד.

ילד אחר במשפחה זקוק למיטה – לעתים המעבר למיטת הילדים תלוי יותר בכם מאשר בילד והוא נובע משיקולי עלות-תועלת משפחתיים. בעיקר הדברים אמורים במשפחה עם ילדים קטנים נוספים הזקוקים למיטת המעבר בה ישן עד כה אחיהם הגדול יותר.

לא נופלים בלילה – מיטת המעבר היא נועדה בין היתר למנוע נפילות של פעוטות במהלך השינה ועל כן היא בנויה באופן בו היא חסומה משני הצדדים, ומוצב בה מעקה בטיחות. כל זה כבר לא תקף כאשר הילד שלכם גדל ושולט בגופו במהלך השינה, וכך אין צורך יותר באביזרי הגנה מפני נפילה. יחד עם זאת, ישנם עדיין ילדים שנוטים לזוז ו'לקפוץ' תוך כדי השינה ועבורם מומלץ לבחור במיטות עם מעקה.

מיטת הילדים יכולה לשמש את הילד לשנים ארוכות – בשונה ממיטת המעבר שנחשבת להוצאה כספית עם תמורה קצרת טווח, הרי שרכישת מיטת ילדים ונוער נחשבת להוצאה כלכלית נכונה יותר, שכן המיטות הסטנדרטיות מגיעות ברוחב ובגובה המיועדים הן לילדים והן לבני נוער כך שהמיטה תוכל לשמש את ילדכם למשך שנים ארוכות, ובמקרה הצורך תצטרכו לרכוש מזרון חדש בלבד. אגב, לגובה המיטה יש חלק מהותי בנוחות הכניסה והיציאה ממנה – יש לשים לב שהוא אכן תואם את גובהו של הילד, ושהיא לא גבוהה מדי, לטובת נוחות מקסימלית.

אירוח חברים – עם התבגרותו הופך הילד יותר ויותר ליצור חברתי (בשונה מהמשחק העצמי המאפיין את גיל הילדות המוקדם), ומיטות ילדים רבות מגיעות עם "מיטת חבר". מיטות אלו מאפשרות לילד לארח חברים וקרובי משפחה בגילו וכך ליצור איתם קשרים חברתיים עשירים של משחק ולינה משותפת בלילה.

מעצבים את החדר – עם גדילתו של הילד מתחילים ההורים לרהט את החדר כך שיוכל לשמש את הילד בעוד שנים מעטות עם כניסתו לבית הספר. חלק עיקרי בעיצוב זה נוגע לרכישתה של מיטת "גדולים" התופסת מקום רב בחדר, תוך התאמה מידתית ועיצובית לריהוט נוסף כמו ספריה עתידית שתוצב בחדר. אם הגעתם לשלב העיצוב או הרכישה לטווח ארוך, כדאי אולי "ליישר קו" ולחדש הכל יחד.

ולסיום, טיפ: המיטה הנרכשת תשמש את ילדכם בשנות התפתחותו החשובות, ומומלץ במיוחד לבחור במיטה בריאה כמה שיותר – כזו שעשויה חומרים טבעיים כמו עץ מלא, מיטה שנצבעה בצבאי אקריל הנחשבים בטוחים לנשימה ובתהליך הדבקה שאינו כולל כימיקלים רעילים – ובשורה התחתונה, מיטה מחברה אמינה ובעלת מוניטין העומדת בתקני הבטיחות הנדרשים.



עוד בנושא