מדע ובריאות
26 יול, 2018

האם כדאי לישון עם גרביים? הנה התשובות

אמנם זה לא סקסי, אבל זה בחלט יכול לסייע לישון טוב יותר ואפילו לשפר את חיי המין. הנה הסיבות שבגללן כדאי לכם להיכנס למיטה עם גרביים.
שינה עם גרביים

סבתא התעקשה שכן. הרופא גלגל עיניים. הרב? נלחץ מהרעיון, והשכנה הביאה עשרות הוכחות נגד. יצאנו לבדוק אחת ולתמיד את הסוגיה שמדירה שינה מעיני רבים, ומעלה את מפלס הדאגה בבתים רבים בישראל – האם לישון עם גרביים או שעדיף להימנע? חזרנו עם הרבה יתרונות ומעט מאד חסרונות:

היתרונות:

נרדמים מהר יותר
חימום הגוף מסייע להירדמות מהירה יותר. אפשר לחמם את הגוף בדרכים שונות ומגוונות, החל מאמבטיה חמה ועד לסדין חשמלי או כרית חימום, אבל מחקרים מראים כי לגרוב גרביים במיטה זו אחת השיטות הבטוחות והיעילות ביותר, שמקצרת את זמן ההירדמות בכרבע שעה.

ישנים טוב יותר
למרות ההנחה שהגרביים מחממים את הגוף ומעלים את הטמפרטורה, למעשה הם פועלים בצורה הפוכה. חימום הרגליים גורם להתרחבות כלי הדם ולשחרור החום שנדרש כדי לקרר את הגוף. כשגורבים גרביים, יש ויסות טוב יותר של טמפרטורת הגוף ואיזונה, שמאפשרים שינה איכותית יותר.

מתמודדים טוב יותר עם גיל המעבר
ויסות ואיזון טמפרטורת הגוף הם אלמנטים מהותיים עבור נשים שסובלות מתופעות של גיל המעבר. כשגורבים גרביים במיטה יש לרוב פחות גלי חום, הזעה פתאומית, עליית דופק וסומק בפנים, שקשורים בגיל המעבר.

מקלים על מחלת רנוס (Raynaud's disease)
מחלת רנוס משפיעה על 3%-5% מהאוכלוסייה, ותוקפת בעיקר נשים בגילאי 40-15. בזמן התקף, כלי הדם באצבעות מתכווצים, ויש פגיעה בזרימת הדם אליהן. שינה עם גרביים מאזנת את הטמפרטורה, מחממת את הגפיים ומקלה על זרימת הדם, ובכך עשויה למנוע התקפים של המחלה.

מחדירים לחות לכף הרגל
גרבי כותנה מסייעים בלכידת הלחות. מומלץ למרוח קרם רגליים טוב על כפות הרגליים לפני השינה ולגרוב גרביים. כף הרגל היבשה שלכם תודה לכם.

משפרים את החיי המין
מחקר קטן משנת 2005 מצא כי אחד הגורמים שמפריעים לזוגות הוא תופעת הרגליים הקרות. זוגות שפתרו את הבעיה על ידי גריבת גרביים במיטה, נהנו מחיי מין טובים הרבה יותר.

זורמים עם הרפואה הסינית
על פי רזי הרפואה הסינית, גריבת גרביים מעודדת זרימת אנרגיה חיובית, מסייעת בזרימת הדם ובאנרגית הצ'י.

מכבדים את הרב
הנושא נחקר רבות בהלכה והרבה אנשים שואלים את הרב "למה אסור לישון עם גרביים?". לאור פסיקה ממסכת יומא שבמשנה, שם נטען כי אם רוצים לטעום טעם מיתה, כדאי לישון עם נעליים. רבנים שחקרו את העניין קבעו כי דין גרביים אינו כדין נעליים, ומותר הלכתית לישון עם גרביים. אותם רבנים שללו גם אמירות ששינה עם גרביים גורמת לשכחה או לתופעות לא רצויות אחרות.

מחממים את הילדים
גרביים הם דרך בטוחה לשמור על חום גוף תקין אצל תינוקות וילדים, ולסייע להם לישון טוב יותר. אם הם סמוקים, מזיעים, חמים יתר על המידה או שאינם נינוחים, כדאי להסיר את הגרביים.

החסרונות:

לעיתים מתחממים יתר על המידה בזמן השינה
היתרון הגדול של גרביים הוא הקלות שבה מסירים אותם וממשיכים לישון.

זה לא סקסי
אין דרך לייפות את זה – גרביים במיטה זה מכוער. בין אם גרבי ספורט או גרבי תחרה, הגרביים לא תורמים למראה הסקסי של לפני השינה.

שימו לב – אם בחרתם לגרוב גרביים לפני השינה כדאי להקפיד על כמה דברים:

* מומלץ לגרוב גרביים נקיים, איכותיים, מבדים נושמים כמו כותנה, קשמיר או צמר מורנו.

* דאגו שהגרביים לא יהיו צמודים או הדוקים מדי לרגל.

* הישמרו משימוש בגרבי לחץ במיטה, שעלולים להאט או לעצור את זרימת הדם במצב שכיבה.

* מומלץ לעסות את הרגליים לפני השינה ולמרוח עליהם קרם לחות, כדי להפיק את המקסימום.

* בחורף, לפני שנכנסים למיטה, אפשר לחמם מעט את הגרביים בעזרת מייבש שיער או מייבש כביסה.



עוד בנושא