עיצוב
03 אוק, 2019

כך תעצבו את חדר השינה על פי עקרונות הפנג שווי

אנרגיות טובות, צבעוניות רכה ואמנות עם אמירה: חמישה טיפים מעשיים שיכניסו אווירה אחרת אל החדר החשוב בבית.
עיצוב חדר השינה על פי עקרונות הפנג שווי

חדר שינה הוא מקום שמזמין שינה ורוגע, אבל גם חלל שמעודד תשוקה ואינטימיות בין בני הזוג. עקרונות הפנג שואי מאפשרים ליצור חלל שמכיל את כל אלו: פנג שואי היא שיטה סינית קדומה שפותחה לפני כ-5,000 שנים, ושנועדה לייצר תחושה הרמונית ושלווה בבית, דרך סידור מחדש של הרהיטים והחפצים הנמצאים בו. "פנג" הוא רוח, "שואי" – מים, וביחד הם מסמלים את אנרגיית החיים המתחדשת שרצוי שתהיה בבית.

וכשזה מגיע לחדר השינה, זה הופך למורכב מעט יותר. המטרה בחדר השינה היא ליצור אנרגיה מכילה ומלאת תשוקה, ולהפוך אותו למזמין, נעים, מרגש – אבל גם רגוע ומרגיע, כך ששנת הלילה לא תפגע. לכן, עקרונות הפנג שואי מבקשים ליצור חדר שינה שמחד ייתן תחושת חיות ויעודד אינטימיות בין בני הזוג, ומצד שני יאפשר את השקט והנינוחות שיזמינו שינה. וכדי להגיע לאותן האנרגיות, ליקטנו עבורכם חמישה טיפים פשוטים.

עיצוב חדר שינה בסגנון פנג שוואי

מוציאים החוצה את המכשירים החשמליים

טלוויזיה, עמדות טעינה לסמארטפון או הליכונים – כל אלה עלולים להרוס את התחושה הטובה שחדר השינה יכול להקנות, ולזמן אנרגיות שליליות. למכשירים אלו יש נטייה לייצר סטרס בקרב דרי הבית, והם מביאים את אנרגיית היומיום הלחוצה, ואת אנרגיית העבודה – אל חדר המיטות. לכן, הצעד הראשון בלהפוך את חדר השינה להרמוני מעט יותר, הוא להוציא החוצה את כל אותם מכשירים שעלולים לפגום בהרמוניה זו, וכנגזרת – גם בקשר בין בני הזוג.

הצבעוניות חשובה

עיצוב חדר שינה שמבוסס על פנג שואי יבקש, מצד אחד, לשמור על אנרגיה רגועה, ומצד שני – לשמר את התשוקה בוערת ברגעים המתאימים לכך. לכן ובמפתיע, על פי עקרונות הפנג שואי, הצבעים המתאימים ביותר לחדר השינה הם אלה שנחשבים "צבעי עור", החל מלבן מלוכלך וגווני השמנת, דרך השחומים ועד לשחומים מאוד. עם זאת כדאי לזכור שחדר אפל במיוחד לא יצור את התחושה הרצויה, ולכן אם בחרתם בגוון כהה מאוד, עדיף יהיה לעשות בו שימוש על קיר אחד בלבד (או אפילו רק על חלק ממנו), ולא בחדר כולו.

מיקום המיטה

המיטה, לרוב, תהיה פריט הריהוט המרכזי בחדר השינה, ובשל אופייה היא תתפוס נפח רב והמון מקום. לכן המיקום שלה ישפיע מהותית על אופיו של החדר. הפנג שואי נותן למצב זה מענה ומבקש להקפיד על שלושה כללים פשוטים: המיטה צריכה להיות נגישה באופן שווה משני הצדדים, היא צריכה להיות מאוזנת עם שתי שידות לילה – אחת מכל צד (ולא רק שידה אחת בצד אחד), ורצוי, אם אפשרי, שהמיטה לא תוצב ישירות מול הדלת. בנוסף, מזרן מעולה ומצעים מבד נושם וטבעי חשובים גם הם להרמוניה הכללית שבחדר.

אמנות בחדר השינה

הפנג שואי אומר דבר מעניין בכל הנוגע לאמנות בבית, ובחדר השינה בפרט, והוא שעליכם לבחור בתמונות שמשקפות את החזון והחלומות הפרטיים שלכם, כשלתמונות ולאמנות יש השפעה ישירה על הנפש. תמונות שמשקפות דימויים עצובים יהפכו את המתבוננים בהם לעצובים גם הם, ותמונות שמשדרות שמחה יכניסו שמחה ואושר לחייכם. לכן, בחדר השינה רצוי לבחור אומנות אופטימית שעוסקת באהבה, זוגיות, ריפוי ואינטימיות זוגית.

דברים קטנים שעושים שינוי גדול

מלבד העקרונות הגדולים, הפנג שואי מציע גם עקרונות קטנים יותר שכדאי לשים אליהם לב ויכולים לשדרג את חדר השינה עשרות מונים. אחד מהם הוא ההקפדה על סגירת כל הדלתות, כולל דלתות הארונות. הרעיון שעומד מאחורי זה הוא שהאנרגיה לא תעזוב את חדר השינה אלא תזרום בו בצורה חופשית. דבר נוסף שכדאי לעשות הוא לייצר תאורת לילה שמבוססת על נרות, אם אפשרי, או לכל הפחות על אור חם ונעים, וכן רצוי להימנע כליל ממראות בחדר השינה, ובטח ממראות שמשקיפות ישירות על המיטה.



עוד בנושא