מדע ובריאות
07 ינו, 2024

האם מגנזיום עוזר לשינה טובה יותר?

תופעת הפרעות השינה נחשבת לתופעה שכיחה מאוד והיא מביאה איתה פגיעה ישירה באיכות החיים. בעשור האחרון עושים יותר ויותר חיבורים בין מחסור במגנזיום בגוף להפרעות שינה. אז האם נטילת מגנזיום לפני השינה תורמת לשינה טובה יותר?
מגנזיום לפני השינה

קניתם מיטה זוגית איכותית, השתדרגתם ורכשתם מזרן זוגי אורתופדי, תרגלתם נשימות לפני השינה והפסקתם לאכול ולצפות במסכים עם רדת החשיכה, ועדיין- אתם סובלים מקושי להירדם ומהפרעות ונדודי שינה?

רגע לפני שאתם ממהרים לקחת כדורי שינה או להשתמש בכלים ועזרים חיצוניים- כדאי שתנסו לקחת מגנזיום לפני השינה!

אנחנו קוראים לו- מינרל הקסם 

מגנזיום הוא אחד המינרלים הנפוצים והמשמעותיים בגוף. הוא אחראי על העברת אותות עצביים ולוקח חלק חשוב בתפקוד המוח, בונה עצמות ושיניים, חיוני לבקרת פעילות תוך תאית, משפיע על פעילות הלב ועל התכווצויות השרירים. מצבים של מחסור במינרל עלולים לגרום לעייפות מוגברת, רעידות, חוסר תיאבון, בחילות, הקאות, בלבול, כאבי ראש, התכווצויות שרירים, עצירות, מצבי רוח משתנים ועוד. זאת הסיבה שרופאים רבים ממליצים להיעזר בתוסף מגנזיום לשינה טובה ואיכותית יותר.

איך המגנזיום עוזר לשינה?

אחד התנאים הבסיסיים לשינה טובה הוא מוח וגוף רגועים. רק אחרי שהשרירים יהיו רפויים, הראש יתנקה ממחשבות והמתח הכללי יעלם, יוכל הגוף לשקוע לשינה עמוקה. למגנזיום יש השפעה על מערכת העצבים בגוף ועל תחושת הרוגע והנינוחות. הוא מווסת את פעולת המלטונין (הורמון השינה) האחראי על מחזורי השינה שלנו ובכך מכין את הגוף לשינה עמוקה ואיכותית.

חשוב לדעת על מגנזיום:

לסיכום

אם תהיתם האם המגנזיום באמת עוזר לשינה או שמדובר בעוד אגדה אורבנית, התשובה היא כן! לגמרי כן. יש לו את היכולת להרפות, להרגיע, לשחרר את הגוף ולהכין ולהזמין אותו למצב של שינה. יחד עם זאת, חשוב להשתמש במינרל בחכמה וליטול אותו רק בהנחיית רופא.ה או דיאטנ.ית  הממליצים על המינון המתאים לגופכם ולאורח חייכם.



עוד בנושא