מדע ובריאות
04 דצמ, 2018

6 סיבות שיגרמו לך להפסיק לישון עם איפור

רוצה להיראות רעננה ביום? חשוב שתדאגי לעור הפנים שלך בלילה. למה חשוב להסיר את האיפור לפני השינה ואיך עושים זאת נכון.
למה לא כדאי לישון עם איפור

השעה מאוחרת. את נכנסת הביתה אחרי בילוי מהנה והדבר היחיד שאת יכולה לחשוב עליו זה להיכנס למיטה, לעצום את העיניים ולצלול לשינה עמוקה. אבל רגע, מה עם האיפור? מלבד הנזק העצום שאת עושה למצעים הלבנים והמושקעים שלך, בכל פעם שאת נרדמת עם מייק אפ, קונסילר, סומק, צלליות, מסקרה, אייליינר או שפתון, את פוגעת בעור שלך. נזק שמצטבר ופוגע גם במראה וגם בבריאות. הסרת איפור לפני השינה היא חלק בלתי נפרד מהיגיינת השינה, ובדומה לצחצוח שיניים היא מסייעת בניקיון יסודי, סילוק פגעי היום שעבר והכנת הגוף לקראת הלילה.


מהם הנזקים שנגרמים כשלא מסירים את האיפור לפני השינה?

פגיעה בתהליכי הריענון וההתחדשות של העור
בזמן שינה תאי העור שלנו מתחדשים. כשישנים עם איפור, תאי העור המתים לא משילים את עצמם, ולא מתרחשת התחדשות של שכבת העור התחתונה. התוצאה –
מראה עייף ואפרורי.

סתימה של נקבוביות העור
השילוב בין האיפור, האבק והלכלוך שעל עורך, לבין השמנוניות הטבעית של העור גורמת לסתימת הנקבוביות. זה יכול לגרום לפצעונים, קומודונים (ראשים שחורים), זיהומים, מוגלה ודלקות.

תגובות אלרגיות וזיהומים בעיניים
שינה עם מסקרה, אייליינר או עיפרון עיניים יכולה לגרום לדלקות עיניים, גרד, אדמומיות, הפרשות ואפילו ציסטות. נמצא גם כי שינה עם מסקרה פוגעת בטווח הרחוק בבריאות הריסים וגורמת לנשירתם.

קמטים ומראה מבוגר
כשרדיקלים חופשיים וגורמי חמצון פוגעים בקולגן שבעור זה גורם לקמטים. איפור שנשאר על הפנים גם בשעות שישנים מעצים את הפעילות שלהם, הוא גם מונע חדירת לחות לעור הפנים מה שמוביל ליובש וסדקים בעור.

פגיעות למחלות
תפקידו של העור הוא להוות חוצץ בין חיידקים, בקטריות ופטריות לבין גוף האדם. עור פגוע ולא מטופל כראוי, מגביר את הסיכוי לחלות.

אי נוחות, כאבים ויובש בשפתיים
שפתונים וגלוסים מכילים חומרים מייבשים, שנוטים לייבש את השפתיים ולסתום את הנקבוביות שמסביב. אותם חומרים אמנם חיוניים כדי לתת צבע לשפתיים, אבל בלילה חשוב לנקות אותם.

מהן הדרכים היעילות להסרת איפור?

מגבונים
הניחי חבילה של מגבונים מסירי איפור בשידה ליד המיטה. מומלץ לוודא שהמגבונים מתאימים גם להסרת איפור עיניים. כך, בלילות שאת חוזרת עייפה במיוחד, תוכלי לעשות את המינימום הנדרש ולהוריד את האיפור בקלות, אפילו תוך כדי שכיבה במיטה.

מים מיסלרים (Micelller water)
מולקולות מיסלריות נקשרות לאיפור וללכלוך שעל פניך, ובאופן דומה לפעולת מגנט, פשוט מסירות אותם. האיפור יורד מהפנים בקלות, ללא פגיעה בעור. החומר אינו מכיל אלכוהול, ומרבית חברות הקוסמטיקה הגדולות מוכרות אותו. כל מה שצריך עבור פנים נקיות ורעננות זה בקבוקון וצמר גפן לפנים.

שמן ניקוי
השקיעי בשמן ניקוי פנים. השמן יסיר את האיפור ויזין את עורך, ובמיוחד את העור היבש יותר באזור העיניים.

מסיר איפור ייעודי לעיניים
איפור עיניים נוטה להיות עיקש במיוחד מצד אחד, ומצד שני – העור סביב העיניים רגיש ועדין במיוחד. חפשי מסיר איפור ייעודי.

טונר
הרטיבי צמר גפן בטונר (מי פנים), ונגבי את עורך. לטונר יכולת להתמודד עם איפור עיקש, ולהשאיר את עורך מבריק ונקי. מומלץ לבחור בטונר עם ויטמין B5, שיחדיר לחות לעור.

מה כדאי לעשות אחרי שמסירים את האיפור?

לפני שמגיעים לרגע שאחרי הסרת האיפור, כדאי לשים לב שלא פספסתן כמה אזורים חשובים, כמו קו השיער, אזור החזה והצוואר וסביב העיניים. אחרי שסיימתן ואתן בטוחות שעשיתן עבודה טובה, חשוב להוסיף לחות לעור. כשעורך מעט רטוב מרחי כמות נדיבה של קרם לחות על בסיס מים, ועסי אותו אל תוך עור הפנים, הצוואר והחזה. העיסוי ממריץ את מחזור הדם ומחדיר את הלחות פנימה בצורה יעילה יותר.



עוד בנושא