הילד נודד בלילה למיטה שלכם? כך תתמודדו עם לינה משותפת

אם הילד מגיע בכל לילה לבקר אתכם במיטה ונשאר עד הבוקר, אולי זה הזמן לשנות הרגלים. הנה כמה טיפים חשובים

אם באמצע הלילה הילד הקטן נודד לחדר השינה שלכם ונכנס אתכם למיטה, אתם לא לבד. פעוטות וילדים קטנים, לפעמים אפילו בגילאי בית הספר, נוטים לטייל במהלך הלילה למיטה של אבא ואמא. למעשה, על פי איגוד השינה הלאומי של ארצות הברית (NSF), ב-24% מהמשפחות בארה”ב נפוץ מנהג הלינה המשותפת שבו הילדים מבלים במיטת ההורים לפחות חלק מהלילה.

לינה משותפת של הורים וילדים היא אחד הנושאים השנויים במחלוקת בתחום גידול הילדים ובספרות המחקרית – מצד אחד מדברים על הסכנות והנזקים שכרוכים בה כמו תלות ובעיות שינה, ובמקביל יש מחקרים שמצביעים על תועלות רבות להתפתחות הפיזית, החברתית והרגשית שהילד מקבל בזכות השינה לצד ההורים.

שינה משותפת של הורים וילדים מתחלקת לשתי אסכולות: הראשונה מבוססת על החלטה אידיאולוגית של המשפחה לגבי סגנון החיים שלה – כלומר, ההורים מעוניינים ומעודדים לינה משותפת. האסכולה השנייה היא משפחות שבהן הילדים באים למיטת ההורים על דעת עצמם, ההורים לא מעוניינים בכך אבל אין להם כוח להתמודד עם העניין באמצע הלילה והם נכנעים כדי לא להיכנס לעימותים.

אין אמת אחת. הכי חשוב הוא להבין מה מתאים לכם ולהיצמד להחלטה. בכל מקרה, לא טוב לנדוד הלוך-חזור בין מיטת הילד למיטת ההורים, לכן חייבים לקבל החלטה – או שמאפשרים לינה משותפת קבועה או שמתעקשים שהילד יישן במיטה שלו במהלך כל הלילה. אם החלטתם שאתם רוצים שהמיטה הזוגית תישאר זוגית בלבד, כדאי שתצטיידו בטיפים הבאים:

תהיו החלטיים: ילדים ועקביות הם חברים טובים. אם קיבלתם החלטה שהילדים לא ישנים במיטה עם אבא ואמא, לא חוזרים אחורה. ההורים חייבים ליצור ביניהם חזית אחידה שמשדרת לילד את הגבול בצורה ברורה.

תתחילו מוקדם: קל יותר להרגיל ילד לישון לבד כשהוא עוד במיטת תינוק ולא יכול לטפס החוצה לבד ולהתחיל לחפש אתכם. לפעמים ה”הליכה לבקר את ההורים” הופכת למשחק, ומשם הדרך להרגל קצרה מאוד.

למדו אותו להירדם בכוחות עצמו: לילד שיודע להירדם לבד במיטה שלו אחרי שגרת השכבה קבועה (אף פעם אל תרדימו אותם במיטה שלכם ואל תירדמו איתם במיטה שלהם), יהיה קל יותר לחזור לישון לבד גם כשהוא מתעורר באמצע הלילה.

תהיו עקביים ואל תוותרו: נכון שקשה להוליך ילד חזרה לחדרו בשעה שלוש בלילה כשצריך לקום לעבודה בבוקר, אבל אל תוותרו. להרגיל ילדים להישאר במיטה זה תהליך שאורך יותר מלילה אחד. אם תצליחו לגרום לילד להישאר במיטה שלו במשך חמישה לילות רצופים אבל בלילה השישי תרשו לו לזחול לתוך המיטה שלכם, הילד יבין שזו עדיין אפשרות לגיטימית. הכי חשוב לא ליצור מצב שבו הילד נרדם במיטה שלו, עובר למיטה שלכם ומתעורר שוב במיטה שלו אחרי שהעברתם אותו כשהוא ישן.

תנו חיזוק חיובי: כדאי לעודד ולדרבן את הילד לעשות את השינוי. במקום להגיד לו “אסור לך לישון במיטה שלנו”, אפשר לומר משפט כמו: “איזה יופי, אתה כבר בן שלוש. ילדים בני שלוש ישנים במיטה שלהם כל הלילה, נכון שזה כיף?”

צעדים קטנים: לפעמים המעבר לשנת לילה מלאה בחדר נפרד הוא חד מדי ואפשר לתת לילד כמה מדרגות באמצע כדי לרכך את הפרידה. יש הורים שמאפשרים לילד לישון לצד המיטה שלהם על מזרון או בשק שינה. יש כאלה שמרשים לילד להיות איתם במיטה רבע שעה בלבד ואז לחזור למיטה שלו.

תגמלו את הילד בהתאם: השיטה הזו מתאימה לילדים בני 3 ומעלה ומשתנה על פי גיל הילד. על כל לילה שהילד נשאר במיטה שלו הוא מקבל מדבקה. אחרי שצבר כמה מדבקות הוא יוכל “לפדות” אותן תמורת פרס גדול יותר (פיקניק בפארק, עוד זמן מול הטלוויזיה או כל מה שנראה לכם מתאים).

סגור

חברת עמינח

מוקד קשרי הלקוחות בטלפון: 077-9966630
שעות פעילות המוקד: ימים א' -ה' 08:30-16:30
מייל: crm@aminach.co.il
לייעוץ לפני רכישה אתה מוזמן להתקשר אלינו 077-2313230

לייעוץ לפני רכישה

popup-image popup-image